jueves, 15 de noviembre de 2018

CAROLA


CAROLA 
Adaptació de la novel·la de Maria Aurèlia Capmany 
Feliçment jo sóc una dona

"Pertanyo a la generació que ha complert ja els cinquanta anys. Vaig néixer a Barcelona en una família d'intel·lectuals de formació liberal, enllà del desig de mantenir en biblioteques i museus i arxius, el llegat dels vells temps. Uns estudis feliços en un audaç Institut-Escola educada en el culte a la llibertat i la honestedat intel·lectual, en contacte amb professors de categoria poc corrent vaig aprendre, molt tard, quan ja no podia deixar-me ferida de cap mena, que les dones es disposaven a seguir cursos de feminitat, per ingressar de nou a la vida de la llar que les feministes havien abandonat cent anys abans. Vaig poder explicar irònicament que el complex de castració se'm va fer evident l'abril de 1939, i davant del caos polític i social que els meus ulls contemplaven vaig poder repetir la frase de la desvergonyida Rigolboche: "Heuresement que je suis une femme".  (1975) Maria Aurèlia Capmany del llibre La Dona a Catalunya.

CAROLAés un retaule magnífic de la societat catalana del segle XX. Una dona de mitjana edat decideix escriure amb la màxima sinceritat els records que guarda del seu periple vital. La lluita per intentar assolir la seguretat econòmica, i en últim terme la llibertat, sense l’ajuda dels homes. La trajectòria vital del nostre personatge és la d’una dona que lluita per la igualtat en una Catalunya convulsa.



No hay comentarios: